TJ

Alla inlägg under oktober 2011

Av tj - 3 oktober 2011 19:55


 

/T

Av tj - 3 oktober 2011 09:55



MVH /T

Av tj - 2 oktober 2011 19:31

 

Antal portioner:4

Ingredienser

240 gdjupfryst viltskav
1 gul lök
salt och malen vitpeppar
smör att steka i
2 mskvetemjöl
3 dlgrädde
2 mskkinesisk soja
1 literfärska kantareller
1 dlfärska eller djupfrysta lingon
1 kvist färsk timjan
Potatismos:
1 kgmjölig potatis
20 gsmör
3 1/2 dlmjölk
salt och malen vitpeppar
parmesanost

1. Potatismos: Skala potatisen, dela den i mindre bitar och koka potatisen mjuk. Mosa potatisen och rör ner smör, salt och peppar. Spä med mjölk, lite i taget, medan du vispar moset. När du fått en bra konsistens är moset färdigt. Håll varmt till servering.

2. Ansa kantarellerna och borsta dem rena. Låt kantarellerna svettas i måttligt varm stekpanna tills vätskan kokat bort. Öka värmen och lägg i lite smör. Fräs kantarellerna i smöret, ta upp dem och ställ åt sidan.

3. Låt viltskavet tina till hälften. Skär det i strimlor. Skala och finhacka löken. Fräs löken smör och ta upp den ur pannan. Lägg i skavet, lite i taget och bryn det i smör. Pudra över mjölet och rör om. Lägg tillbaka löken, tillsätt kantarellerna och häll på grädden. Låt puttra i 5 minuter och krydda med soja, salt och peppar. Dekorera med timjan och lingon och servera med moset. Flaga parmesanost över moset före servering.



Av tj - 2 oktober 2011 15:19

Hej på er 


 Just nu är jag hos min älskade Emma  Vi har spelat lite på datorn, ätit frukost och sett på tv. Igår så kollade vi på fångarna på fortet. De svarta laget vann, och de var de bästa laget faktiskt  


Vad gjorde vi mer igår... Vi gjorde kycklingsallad m.m


Nu på fredag är det ju studie-dag så då ska vi nog ses hemma hos mig.  


Snart ska jag nog cykla hem, så mer kanske jag skriver sen under dagen.


Ha det gött  


/T  

Av tj - 2 oktober 2011 08:30

Det är knappt man fattar det alltså!  


Idag är det 6 år sedan jag och mamma kom flyttande från Rydaholm till Växjö.

Jag tror att alla som var med oss den dagen kommer ihåg precis allt i detalj. Det gör iaf jag.   


2005-10-02

Det var den dagen man bland annat hade längtat till. Blodet strömmade genom kroppen. Jag hade under fredagen haft en flyttningsfest i min klass då jag bjöd alla på glass. Alla mina kompisar hade tagit adjö av mig. En del grannar önskade oss lycka till och god fortsättning.   

 

Det nya stället var som dött när vi kom. De hade inte så mycket att erbjuda tyckte jag personligen som var van med en stor lekplats utanför vår lägenhet.

 

Dagen efter började jag på den nya skolan. Det var där som T satt en bänk ifrån mig. Resten är historia tills vidare, haha.   


/J

Av tj - 1 oktober 2011 13:26

Hej!  


Nu så är det helg igen, hehe. Man får knappt någon syn i vädret. Vad har hänt den här veckan egentligen då?   


Jo... Filmen i japansk (Random) stil är färdig inspelad och ska börja redigeras under kommande vecka. I tisdags orienterade vi i riktig skog. Alla dubbningar av filmer är färdiga och nu blir det radioprogram som vi ska spela in.   

Jag bestämde att vara själv och ha eget program. Inslaget ska vara runt 30-35 minuter.


I multimedia har vi börjat på uppgift 5 som är att göra en berättelse i power point.


Igår hade jag och mamma en egen myskväll med tacos och idol. Det var jätte roligt eftersom vi inte har ätit tacos i lägenheten sedan vi flyttade hit.   


Simma lugnt    /J


In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards