TJ

Alla inlägg under oktober 2011

Av tj - 9 oktober 2011 22:49

Hej på er allesammans !! 

Idag så har jag och en kompis hjälpts åt så att vi blev klara med en läxa, det va skönt att få den biten gjort så man slipper den kan man ju säga. Sen spelade vi wii och sims. Resten av dagen har jag ägnat åt att spela trombon och sen spelat lite dator och sett på morden i midsomer.  Så nu är ju helgen slut och nu ska jag nog sova. Imorgon har vi i alla fall en härlig sovmorgon till kl 11. Ha det gött   




MVH/T

Av tj - 8 oktober 2011 18:23

Hej hej på er allesamman !!


Idag så har jag och min älskling varit ute och sen spelat wii och lite annat   Hon gick för några timmar sen och saknar henne redan, tänkt så det kan va 


Vi har också varit och lämnat in min dator så att jag skulle få en ny cd-läsare för till idag så har mina spel och annat tagit en lååång tid på sig att sätta igång, det visade sig ju vara den där lasern som var för gammal helt enkelt. De har ju 2000 timmar och sen blir den svagare och svagare och svagare.          



Resten av kvällen ska jag ta det lugnt och sen se på tv förhoppningsvis.



Ni får ha en fortsatt bra lördagskväll  


Önskar /T  

Av tj - 7 oktober 2011 15:04

Hej på er alla där ute!    


Igår var alltså sista skoldagen den här veckan. Då gick brandlarmet under lunchen i matsalen. Jag som precis hade njutit av maten och så satte detta igång. Det är första gången som jag är kungsmad när det är övning. Tidigare har det varit innan jag kom eller efter. När det är utryckning ska alla samlas på en spec plats men när vi var påväg dit blev man bekräftad att vi skulle återvända igen.   


Servicepersonalen har väl tagit bort min bricka nu antar jag. Med en liten hungrig mage hade vi multimedia och då fortsatte man med sina berättelser.


Idag har jag klippt mig hos min personliga frisör, hehe   

   

Ikväll ska man åka ut till pappa. Ni får ha det så bra i helgen.


    /J

Av tj - 6 oktober 2011 23:04

Dagens allesammans   Säger jag mitt i natten nästan, hehe. 


Imorgon är det studiedag så är ledig. Skönt för då kan jag sova länge imorgon  

I kväll så har jag sett på Bond och innan det spelade jag lite dator. J var här tidigare på dagen och vi gjorde väl lite allt möjligt. Imorgon kommer Emma, ska bli jätteskoj  


Jag har varit på praktiken idag och gjort ett uppdrag. Det handlade om att ta bilder på ställen som var något barns favoritställe och att de förklarade just varför. Det var skoj och det är klart att det är skoj att komma ut till praktiken och inte hela tiden vara i skolan.


 

Nu blir det nog sova för min del. Hej då på er allesammans, ha det gött!


MVH /T 

Av tj - 5 oktober 2011 21:16

Hej på er!   


Idag nere i ljudstudion har vi gott igenom mixerbordet som vi ska använda när det är dags för att spela in radio. Manus och filer är nu på plats. Ja... Nästa vecka kanske vi kan göra ett radioprogram på 20-30 minuter.   


T och jag har suttit vid datorn i några timmar och spelat hans nya dataspel. Resten av kvällen har jag suttit vid tvn. Igår var det ju kanelbullens dag men då åt vi räkmackor istället. Men nu vid åtta åt vi två var och drack gott kaffe på det.


På fredag är det ju studiedag så då kan man ju passa på att klippa sig.   


Ses i svängarna     /J

Av tj - 5 oktober 2011 19:00

Hej på er allesammans   

Idag så har det varit fullt upp. Vi har sett på film och sen har vi börjat jobba med en egen hemsida på ivä. Det som ska bli kul med att göra den egna sidan är ju såklart för att man får bestämma helt hur den ska se ut.   

Imorgon ska jag till praktiken igen och göra ett till uppdrag. Det kan väl vara roligt, men inte att jag ska till baka till skolan efter det för något författarbesök som mig klass ska se på.


Resten av kvällen nu så tar jag nog det lugnt. Lite data och sånt. Sen blir det sova och sen torsdag och det är ju sista dagen eftersom sen är det en ledig fredag och sen helgen  


Ha det gött så länge

MVH /T   

Av tj - 3 oktober 2011 22:21

Tja!  


Idag på Litterär gestaltning skrev vi två olika texter. Isbergsprosa och Inre monolog. Gud, vad man lär sig  


På rörlig bild har vi börjat redigera våran film, det kommer ske imorgon och även nästa vecka antar jag.


På estetiskt jobbade vi på att göra bildmanus.


Jag och T har spelat wii och under kvällen har jag tittat på Sveriges historia på SVT1.     /J     

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards