TJ

Alla inlägg under juni 2011

Av tj - 9 juni 2011 20:24

Hej hej     


Var det någon mer som kunde sova under natten till idag, haha. Jag vaknade mitt i natten av att det åskade och blixtrade. Tänkte att det var bara att somna om så sen var det dags att gå upp och duscha.


Skolan började kl 11.35 idag då vår matte lärare varit på studieresa idag. På lektionen ville vår mentor/lärare i medieproduktion prata med alla en och en. Tillslut var det min tur och då fick jag veta att jag var en ovanlig elev.


(Haha, jaaa det är ja)    Hon sa att det är sällan man ser sådant i detta ämne. Många brukar ju ha någon svaghet någonstans men du har VG i precis allt rakt igenom. Jag är stolt över att sätta ett VG i slutbetyg på dig.


JJJJJJJJJJAAAAAAAAAA!!!!    Jag visste det :))))))))))     


Dagen blev bara bättre när jag sedan kom hem och hade fått post.

********** Resten av text informationen är sekretess skyddad tom 27/6********

 

Ha det bra allihopa    /J      

Av tj - 8 juni 2011 22:47

Tja  


Nu börjar det närma sig sommarlov. Jag hoppas verkligen att jag hinner med så mycket som möjligt under den korta tid som jag har på mig :)!  


Idag har jag jobbat med första hjälpen och elsäkerhet i ämnet arbetsmiljö och säkerhet. På svenskan har vi haft en kurs i danska, spelade dansk bingo. Vi kommer inte att få något prov på danska men hon lärde oss att räkna på danska. Ska bli spännande att se vad jag har för nytta av det jag just lärt mig.

  

Jag har även pratat med min studie och yrkesvägledare om min framtid och fått en massa kataloger med utbildningar och jobb efter gymnasiet. Det börjar närma sig eller hur? :)


På eftermiddagen var jag nere och kollade upp mitt sommarjobb. Alla var jätte trevliga och man kände sig hemma med en gång. Detta kommer att bli bra och om det behöver mina tjänster får jag vara kvar där, haha.


Ha det gött /J    

Av tj - 7 juni 2011 21:59

Hej!  


Idag har man varit ledig pågrund av att kungsmads studenter sprungit ut, hehe. Tack vare att T slutade så tidigt har vi varit i stort sett hela eftermiddagen.


I denna värmen gick vi tillslut och köpte varsin glass. Efter det hoppade vi på studsmattan men vi orkade inte stå länge på den, haha.

 

Under kvällen har jag och mamma tittat på tv och ätit middag. Kassler med potatis sallad. Till efterätt serverades det jordgubbar med ännu mer glass.


Kram      /J   

Av tj - 7 juni 2011 12:36

Ja nu är frågan just det.. Kan man gå en kortare dag än vad jag har gjort just idag ? hahaha, Har gått från 8 till halv 12... Nu när jag skriver det så inser jag att man kan gå kortare,men strunt samma ! 

Vi såg på film idag, på svenskan. Gissa va den hette då ?

HATA GÖTEBORG!  Den va ganska bra, lite konstig mitt i. Men annars var den helt se-värd.


Nu blir det jobbigt,,,,   Ska skriva recension på både Rio och HATA GÖTEBORG. 


Men allt kommer när min fina dator kommer tillbaka. ... Kommer antagligen på tor eller fre.. I alla fall denna veckan. 


Ni väntar nog på lite videoinlägg  och det kommer såklart också då min dator är helt fixad och lagad.


Nu får det va nog för ett tag.... Hej på er så länge !!

ha det göttt ttttt ttttt   /T 


  

Av tj - 6 juni 2011 17:55

Hej på er allesammans !! Ni är säkert ganska solbrända, för det är jag... eller börjar bliiii ! Läget följer som så att min stationära dator är inne på lagning,, 2 dagar förväntas det ta... Så dessa två dagar kommer ni inte kunna vänta er bilder, musik, film... ledsen över detta, men datorn blir som ny igen när den återkommer !



Dessa dagar som varit våran korta semester innan lovet,, kan man nog säga... Har min kusin varit här med familjen, vi har varit  ute och haft vattenkrig en del. Igår och idag har jag varit med min tjej   Vi har också sett filmen RIO och recension kommer på den när jag får min stationära tillbaka. 


Ha det gött så länge !!!


/T 

Av tj - 4 juni 2011 21:43

                                                  
        Hallå !!!    


Idag har jag varit vid Broby marknad,  . Nu på sista tiden har inte de så mycket att erbjuda tycker jag. Men lite marknadsgodis och tre filmer köpte jag iaf. Det var också otroligt varmt där man gick så snart kanske man måste ta fram den där hemska solkrämen. 


När vi kom hem från Broby hade det kommit massa gäster till min mormors sambos födelsedag. Det var jätte trevligt att träffa lite nya och/eller gamla människor. Det serverades pizza och sen blev det tårta och en massa kakor.


Ni får ursäkta mig om mina inlägg på sista tiden kanske verkar ganska näringsfattiga men jag hoppas det blir lite bättre med tiden. Nu när man är ledig har man inte tid med datorn lika mycket eller bloggen. Jag hoppas på ett videoinlägg snart, det var ju ett tag sen.


Jätte kram från J     

Av tj - 2 juni 2011 20:07

Hej på er!   


Idag har jag ägnat min lediga torsdag till att göra klart inlämningsuppgift 4 i mediekunskap. Det blev lite jobb med den och det känns skönt att äntligen vara färdig.  

Tänk, det är redan mer ett år sen min katt Mimmi dog.    


Som ni vet är alla personer på den första versionen av Släktens arkiv överförda till klara ansedlar men nu väntar det jobbiga kontrollerandet. Eftersom det nästan alltid smyger in fel när man knappar in text i datorer så måste det ske en kontroll emellanåt. Registret läggs i alfabets ordning och under veckan har A - D genomgått en kontroll.


Nästa vecka ska jag åka och besöka den platsen som jag troligen ska sommajobba på. Jag vill egentligen inte säga så mycket om det nu men det har med Röda korset att göra.

 

Eric Saade kommer att släppa två delar av sitt album i år! Det första "SAADE VOL.1" släpps den 29 juni. "SAADE VOL.2" kommer i slutet av november, jippi lagom till min födelsedag  


Ha det bra  /J    

  

Av tj - 1 juni 2011 22:27

Tjo  


Har suttit och lyssnat på Erics nya singel nu i någon timme och den är jätte bra tycker jag. Idag började vi dagen med arbetsmiljö och säkerhet. Där påbörjade vi den sista uppgiften för kursen första hjälpen och elsäkerhet.

På svenskan gick vi igenom germanska språket och att många ord i svenska, engelska och tyska ser likadana ut.


I eftermiddags opererade jag min tå igen. Den här gången skärde han inte lika djupt så det blöde inte lika mycket. Tack gode gud för det !!      

Nu blir det ändå omläggning och äta pencillin tills det tar slut. Jag längtar tills min kropp får återgå till sitt vanliga jag. I stort sett allt är ur fokus och ur balans.


Vi hörs mer imorgon     /J


  

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards