TJ

Alla inlägg under juni 2011

Av tj - 25 juni 2011 21:54

Tja  


Idag har vi bland annat hållt en hyllning till mormors mor Ester som skulle om hon levat blivit 90 år. Imorgon är det mormors tur att fylla år. Vad fyller man då? jo, 60 år hela, hehe. 


Under dagen kommer vi att befinna oss i Skåne. Ska försöka ta lite bilder, det kommer ju sällan bilder från mig. Hoppas att ett videoinlägg kommer ut snart nu när det ändå är lov. 


Vi har troligen några läsare som hängt med T och mig sedan starten. Är det något som ni saknar som vi haft tidigare eller som vi kan t ex testa. Kommentera gärna om förslag. Det  kommer inte in så mycket längre. Fundera på att kanske ha ett sommarfrågestund eller kan ta upp i panelen. 


Det får vi tänka lite på. Ha det så gött.   


Kärlek    /J 

Av tj - 25 juni 2011 19:00

TJENARE Allesammans !!

Idag så har min storebror varit här och hans barn å fru    Vi har spelat wii, ätit god mat och gosat med deras hund.. Ett ryskt namn så kan inte skriva det   


Har också försökt installera 2 spel, samma resultat.. Den ena är det något fil-fel på och den andra stannar på 3/4 av installationen...

Får god lust att slänga spelen i väggen, men va tusan det blir inte bättre av det... får bara ett hål i väggen haha.  

vad kan man mer berätta om dagen, det har regnat,, hum....     


Har nyss vunnit i schack så glad över det  


Hörs sen allesammans !



/T  


Av tj - 24 juni 2011 23:37

Det är många som gifter sig runt midsommar. Detta året var det tydligen pappas tur att ingå i det äktenskapliga ståndet.  

   

Allting kom ju naturligtvis som en chock. Jag hade önskat att man hade fått varit där men nu får vi iaf se bilder på den vackra vigslen. 
    / J   

Av tj - 24 juni 2011 09:15

 

En riktigt trevlig midsommar önskar TJ.  


   

   / TJ   

Av tj - 23 juni 2011 20:53

Hej  


Idag har varit en liten sorglig dag. Den svenska klassiska midsommaren har gjort sitt intrång med regn. Det är i denna vevan min farfar "Kalle", mormors mor Ester och mormor fyller/skulle fyllt år.   

 

 

Farfar "Kalle" föddes den 23 juni 1920 i Agunnaryd utanför Ljungby i närheten av Vislanda. Under sin ungdom var han en del inom militären eftersom andra världskriget bröt ut. Jobbade sedan som affärsföreståndare och kontorist på Fors Foder i Vislanda. Han avled den 6 juli 2004. Han skulle med andra ord blivit 91 år om han levat idag. Väldigt ofta när man åkte till honom fick man en glassbåt, det är ett av de saker som påminner om honom. I sommar ska vi också åka till Vislanda kyrkogård i samband med inventeringen.   

Han kommer alltid finnas i mitt hjärta som alla mina tidigare förfäder.   

 

Idag på sommarjobbet dammsög jag också hela butiken. Efter fikat fixade vi med datorn och bärde ut sådant som ska slängas. Jag har fått jobba med att rädda en del böcker eftersom de skulle slängas ut. Jag sa till min chef att dessa ska inte slängas iaf. Det är ju värdefulla böcker från 1930- talet. En del är till och med hemma hos mig nu.   

 

Kram på er     /J 

Av tj - 23 juni 2011 19:58

Vilka favoriter har ni allesammans ??  Ja nu kanske vi på TJ får svaret  


Måndagen den 4 juli startar jag upp en musiktävling här, hehe!!


Kanske inte det första som ni tänker när ni hör tävling.. Men ska förklara




Regler  


  1. Jag kommer ge er 5....nä 8 låtar ... nä det för ej plats,,, 4-5 stycken som ni ska lyssna på, sen kommer det att finnas en omröstning på alla låtarna som ni kan lyssna på...
  2. Det ni gör är enkelt.. Ni röstar på den låten som ni tyckte bäst om. Ni kanske inte gillade någon av dem, men då röstar ni på den som inte var sämst, haha    

Ni kommer nog få 2 veckor på er att rösta, å jag skapar en flik i arkivet i meny-avdelningen så att ni enkelt kan lyssna om och om igen på dem innan ni röstar.. utan att behöva bläddra flera sidor i bloggen   


    3.  Så efter de 2 veckorna så ser vi vem vinnaren är  


Vilken låt som TJ-läsarna gillade bäst.


Den 4 juli ryker det igång dåå !!!



( Fliken heter TJ's musiktävling  )


MVH /T  

Av tj - 23 juni 2011 16:14


 


/T

Av tj - 23 juni 2011 11:43

Hellu   

Nu sitter jag här med Isabell och wilmer, (Min brors barn)    

Wilmer kollar just min kul-samling,,, har inte spelat kula sendan 4,5, och 6:an  

Han tycker precis som jag att en viss kula, helröd, den är super-snygg, så den kan han nog ta  


Vi har då nyss varit ute och spelat boll, Bad-boll så det va inte lätt att hålla reda på den i blåsten  


/TIW

HEHE I = Isabell

W= Wilmer

Det förstod ni nog      

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards