TJ

Alla inlägg under december 2010

Av tj - 5 december 2010 09:59

Som ni vet sedan innan så fick ju Mattias Andréasson en dotter och nu har man klargjort namnet på flickan. Namnet blev Estelle   som är ett franskt namn av Stella och betyder Stjärna.

  

Det har ju varit lite prat kring nya skivan och frågor:

Gå gärna in och titta här också: http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article8210845.ab


/  J  

Av tj - 4 december 2010 21:40

Hej hej


Idag har man inte gjort så mycket faktiskt mer en vart inne i Älmhult hos morbror och fått min födelsedagspresent. En bok om släktforskning fick jag, så förvånande haha. Men det var jätte trevligt verkligen måste jag säga och prata lite.   


Nu är man halvvägs i boken och tagit åt all kunskap som finns, fick en smäll på käften av den, gjorde ont   


Nu väntas slutredigeringen av årets julklapp och se till att materialet får en sådan hög kvalité som möjligt. På det stora hela är kvaliteten mycket hög. Man ska vid användning uppmärksammas om det finns en anmärkning som förkortas Anm.

Mer tips om släktforskning kommer snart och även nya avsnitt av Js Hörna. Under allt nu innan jul är det mycket spring på bloggen och nyheter. Som ni redan har hört blir det ju under julhelgen som vi tar en paus i någon vecka/veckor.


Mvh  J    

Av tj - 4 december 2010 15:00

Hej hej !!


Idag vaknade jag ungefär vid halv 11. åt lite frukost och satt lite vid datorn. Det har ju snöat ganska mycket idag så det va bara ut och skotta lite   Mamma kom hem från ett besök hos mormor så kom med tåget kvart i 2 eller något sånt !

Sen har jag inte gjort så mycket mera,,,, vi ska bort ikväll till några,, det blir säkert jättekul !!  hejdå


/T


 


                     


                                                   

Av tj - 3 december 2010 19:07

Hej allihopa !!   


Bonjour !!   


Idag så har det varit motorikbanor på gympan,, som hinderbana. sen så hade vi simning på mitt IVÄ också, vi simmade nog i 2 timmar    Sen så hade vi engelska samt några nya instudering-frågor från Lotta, en av våra lärare. .. .. 


Sen så har jag varit hos en kompis i 4 timmar tror jag allt,, Vi gjorde massa skojiga saker, vi körde sims, Singstar, lite facebook och lite mera sims.    

Under helgen så har jag inte något planerat i alla fall, men,, resten av kvällen så ska jag nog ta det lugnt, lite dator, tv m.m. 


ska sluta nu ,, hejdå !!

/T

Av tj - 3 december 2010 13:22

Hallå, idag har man varit lite nervös inför provet på idrotten. Vi har under 2 veckor haft teori på idrotten då vi pratat om visa saker. Idag hade vi prov på det och tog hela timmen åt det, lika bra så man gör det ordentligt.

  

Igår såg jag harry potter, det var därför Daniel är kändis gäst hos oss denna gång. Jag tyckte filmen var sådär, bra men inte heller den bästa harry potter. Det börjar bli lite för mycket och väldigt grymt och hårt. Men jag vill ändå se slutet trots allt.


Nu väntar jag på min beställning och sen kan vi åka ut till landet igen, hihi   


/ J  

Av tj - 2 december 2010 21:25

Daniel Jacob Radcliffe, född den 23 juli 1989 i London förorten Fulham. Från den blygsamma åldern av fem, uttryckte Dan ett intresse av att agera, även om hans tidiga erfarenheter var begränsat till att spela en apa i en skola produktion.

  

Han hade missat audition för en roll i en TV-produktion av Charles Dickens "Oliver Twist - hans föräldrar inte trodde att det skulle vara en mycket bra idé - men han var ämnad att göra sin lilla filmdebut som en annan av Dickens berömda licensinnehavarens tecken: David Copperfield, huvudrollen tillsammans med Maggie Smith och Bob Hoskins.


Den årliga jul BBC period drama är mycket populär i Storbritannien och denna 1999 anpassning av den klassiska romanen var särskilt väl mottagen. Copperfield producent Kate Harwood hade dessa kommentarer efter att ha arbetat med Dan:

"Han har en viss kvalitet naturlighet och oskuld. Ett normalt dreads som arbetar med barn skådespelare, men i hans fall var han underbar. Han har en hel del charm och enkelhet."

  

Dan följde upp sitt framträdande i "David Copperfield" genom att ta en liten del, för att få lite erfarenhet, i filmen "Skräddaren i Panama"släpptes i mars 2001. Han spelade Mark Pendel, son till Harry och Louisa Pendel, som spelades av Geoffrey Rush och Jamie Lee Curtis. Medan inspelningen ägde rum, en stor talang var sökning pågår i Storbritannien för att hitta någon att skildra en viss populär litterär karaktär och Curtis drabbades av en viss insikt:

. "En dag när jag tittade på Daniel, som stod bredvid poolen Jag vände mig till hans mamma och sa:". Han kunde vara Harry Potter " "


Mer kan du läsa på Daniels egna hemsida:
http://www.danradcliffe.com/


/ J    

Av tj - 2 december 2010 18:09

Tjenixen gott folk   


Hänt idag då ??   Började vid 8 som vanligt, vår lärare överraskade oss alla med ett läxförhör !!    Vi har ju varit på praktik så det va såklart om tid och allt annat som vi skulle svara på., Tror att det gick ganska bra i alla fall    Vi hade också en tråkig matte-lektion och på engelskan satt jag och några till i biblioteket och jobbade för läraren va borta på något annat,, då passar alla på att prata typ    


Imorgon ska vi simma på ivä, skitkul   Vi har gjort en massa skoj, sett på film, bowlat, varit ute en del och nu simma !! Vi kommer också bada  isvak  och va ute i skogen någon dag ..



Det var väl allt för mig idag ,,, hejdå och ha det gött  

/T


In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards