TJ

Alla inlägg under april 2010

Av tj - 23 april 2010 18:38

Hellooooo    Idag har det varit en rätt blåsig men rolig dag. Igår så blev vi klara med matte nationella förutom den muntliga delen, den kommer väl om någon vecka antar jag. Vi har börjat med nationella i engelska muntligt. Det var en lite grupp som ville göra det igår. Samma dag som matten, fattar inte att man vill det.


Det enda som jag har gjort i skolan idag har varit att skriva en recension på en bok. Sedan så har vi inte gjort så mycket mera    För vi slutade kl 10.45 Det kallar jag att sluta tidigt haha.


På eftermiddagen så åkte jag till min praktik på Högstorp. Vi körde king. Det var inte igår precis. Vi gick igenom massor av saker och sedan så var det slutt.   


Ikväll så ska det bli mycket tv hoppas jag på. Detta var allt som jag har att skriva om idag. hejdå / T

Av tj - 21 april 2010 23:01

Hej hej. Nu har jag just kommit hem från Konserthuset.  Vi har sett på Mury Beatels.

Den började kl halv 8 och slutade halv 11.    Lite för lång tid. Jag tog lite bilder ochså, så dom kommer nedanför.                   



Idag i skolan så har vi äntligen fått öva in för engelska nationella sista delen. Inget brandlarm    !! Jupp imorgon så är det matte sista delen så man får bita ihop och ta ett bra resultat på det   . Godnatt hihi      / T   

Av tj - 20 april 2010 23:35

Hej på er!


Idag så blev dagen både lite konstig och rolig. Vi började som vanligt med matte eftersom vi övar inför andra delen av nationella. Efter det hade vi lite läsning i våra tyst-läsningsböcker. Tredje lektionen pratade vi om utflykten vi skulle göra idag. Vi skulle nämnligen till utvandrarnas hus. Först blev det någon gryta med ris till lunch sen cyklade vi ner allihop till huset.


Utvandrarnas hus heter det för där är allt samlat efter den stora emigrationen som skedde i Sverige ungefär i sluet av 1800-talet in på 1900-talet. Wilhelm Moberg skrev en bok om utvandrarna och hans verk och utställning finns också där nere. Om man vet eller misstänker att man har en släktting som emigrerat kan huset vara till hjälp. Där finns nämnligen en forskarsal med matrial till forskaren som forskar om emigranter endast.


Konstigt nog finns en utställning av Titanic där också. Efter besöket hade jag hålltimme fast egentligen slutade jag för dagen för när jag kom tillbaka till skolan 14.25 var Etn inställd. Det ena ledde till det andra så T och jag åkte hem. Sen gick den här dagen så fort.


Har tittat på tv och nu ville jag lägga in ett inlägg så jag har det gjort.


Ses  / J  

Av tj - 20 april 2010 20:10

Hallå hallå!!!!    Detta är T. Dagen har varit normal, om man nu ska säga så.    I alla fall, idag har vi pluggat mycket matte i skolan. Vi har ju redan haft 2 nationella i det och det är bara ett kvar som kommer på torsdag.

Vi var på en utställning vid vattentorget idag. Igår så hade vi ju hemkunskap som vi alltid har på måndagar.Vi lagade så klart den bästa middan J och jag. Det har väl blivit mycket dator idag och så lite spelning.


Mer finns det inte att säga just nu.    hejdå ha det så bra!!



 




Av tj - 19 april 2010 21:35

 

 

Av tj - 17 april 2010 20:05

Hej   


Idag har jag vart nere i Kristianstad och handlat. Hittade en ny tröja och jacka. Och inte nog med det nya skor. Igår var det första delen av Nationella proven matte. Det kändes skönt när det var över, jag är rätt nöjd med min insats. Efter provet bröts alla lektioner för vi skulle prta om branden som härjer på skolan. 10.30 - 11.25 svarade vi på frågor. 11.25 - 12.05 åt vi lunch. 12.05 - 12.45 pratade vi lite mer sen gick vi en promenad en halv timme. 13.15 - 13.35 skrev vi ner våra tankar kring allt detta.


Imorgon så ska vi in till Älmhult och fira min morbror. Det ska bli kul att se om han gillar min present   


Men ni får ha det så bra   / J

Av tj - 17 april 2010 19:41

Hej hej. Idag har det varit en riktigt blåsigt, man har knappt kunnat vara ute. Det har varit en helt vanlig helgdag. Fast utom det att jag har varit på bio. Jag såg på Draktränaren. Den var hur bra som helst.   Men lite mer sol idag hade ju inte varit helt fel. Jag har städat rummet hela dagen ochså så det har inte blivit mycket tid över till annat.  Jag har sett på wipeout och nu snart så är det AFV  


Nu på kvällen blir det väl att titta på lite tv och vara vid datorn och granska det jobb som man har lagt ner på städningen. Detta var dagen. för mig. Ni har säkert gjort mycket mer, men...... ja hejdå för denna gång / T



 

Av tj - 16 april 2010 16:25

Halloy   T här. Idag fick vi ge upp sovmorgonen för nationellaproven i matte. Man vet aldrig hur bra det blev, så man får vänta och se.   Igentligen så slutar jag tidigt på fredagar. Men idag jag har varit på praktik, det var skitkul.

Men nu är det i alla fall helg. Då är man ledig från läxor och det är så skönt.  

Vi fick ju inte repa inför engelska nationella heller eftersom brandlarmet gick igång presis då. Så det blir nog nästa vecka istället.   Denna text är skriven kl......



Hehe Ha det bra i helgen allihopa 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards