TJ

Alla inlägg under mars 2010

Av tj - 26 mars 2010 13:29

      Hej Hej allihopa.    Helgen är nu här, det är så skönt. Att slippa alla läxor och alla prov betyder mycket !! Idag så började jag klckan 9 och slutade halv tolv. Det är så bra som det kan bli.  Det blir kul ikväll,det är ner till unf som står på listan. Det ska bli jättekul!!   På lovet i veckan så åker vi upp till stockholm, vi ska se på gala i Globen. Det ska nog bli kul det ochså. Men det var allt nu. Ha ett super lov allihopa. / T      

Av tj - 25 mars 2010 22:42

Av tj - 24 mars 2010 21:04

Hej hej. Idag så började vi med nationella proven i engelska c-delen. Vi skulle skriva en uppsats. Vi fick välja på två ämnen. Det ena var att skriva in till en tv show och det andra var att man kunde skriva om framtiden och hur man trodde att den skulle se ut. Jag valde att skriva till tvshowen... Det gick faktiskt väldigt bra tycker jag, vi får se vad resultatet blir av det.   Efter skolan så gick jag till en kompis. Vi spelade wii en stund. Halv fem var det dags att åka ner och bowla. Det gick ochså bra så klart!  


Så har denna dagen sett ut. På återskrivande hejdå. / T

Av tj - 24 mars 2010 13:32

Jag beklagar att receptet kommer lite senare denna dag.


   Tomat och lökpaj


Pajdeg: 1 1/2 dl vetemjöl             Fyllning: 2 gula lökar 

1 1/2 dl grahamsmjöl                   lite margarin

100 g margarin                            2-3 tomater

3 msk vatten                               1 dl riven ost

                                                  2 dl lättfil

                                                  1 dl créme fraiche

                                                  2 ägg

                                                  salt, svartpeppar

                                                  basilika, timjan


Gör såhär: 1. Sätt ugnen på 225 grader, mät upp mjöl i en skål.

                2. Smula sönder margarinet med fingertopparna i mjölet.

                3. Tillsätt vatten och arbeta ihop degen OBS. tillsätt mer mjöl om

                det behövs.

                4. Tryck ut pajdegen i en ugnsäker form och forma upp till kanterna.

                Nagga degen och förgrädda den i 10 min

                5. Skala och skiva löken, fräs den i margarinet på svag värme.

                6. Skiva tomaterna, riv osten och blanda den med lättfil, créme

                fraiche, ägg och kryddor. Krydda efter behag

                7. Sänk därefter ugnsvärmen till 200 grader, lägg lök och tomatskivor

                i pajskalet med tomat överst.

                8. Häll över ostblandningen och grädda mitt i ugnen ca 25 min.

Av tj - 23 mars 2010 23:17

Tjena!


Idag så har vi vart och sett teater på regionteatern brevid ringsbergskolan. Den hette Ouch- en rädd show. Den var väl sådär men vissa saker var väl roliga. Det blev köttfärslimpa till lunch denna dag. Sen hade jag ett historia pass som vanligt. På etn gjorde vi fruktsallad med vispad grädde med keso i.


Efter skolan var jag med en kompis och sedan lagade jag den rätt som ska komma imorgon. Riktigt gott var det. Avslutade med tv och wii.


Hej då   / J

Av tj - 22 mars 2010 19:53

 Hej hej. Jaha nu har ännu en vecka tagit sin början.  På hemkunskapen så lagade vi fisk tillsammans med grönsaker så klart.    Nu på onsdag så är det ju nationella proven i engelska, det ska nog inte vara så svårt. Vi har övat milioner gånger så det kommer att gå lätt.      Idag slutade vi 13:15, efter det så åkte jag till en kompis och vi spelade wii i några timmar ! Det var så klart kul. ja...... hejdå allihop     /T

Av tj - 21 mars 2010 20:05

Här är mitt första test av videoblogg. En sammanfattning av dag och helg! 



      

Av tj - 20 mars 2010 19:47

Hej hej. Idag har jag varit med en kompis större delen av dagen. Vi spelade wii Mario. Vi kom till boss-banan men inte längre.          Ikväll så är det många sakter som man vill se på tv, jag får se vilken av alla som jag hinner. Hejdå.  


Ha det så gött resten av kvällen. / T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards